Nätlivet: Han bara spelar

Aktiviteten tittar på digitalt spelande genom ögonen på Eppu, en elev som spelar datorspel flera timmar om dagen. Genom Eppu:s berättelse kommer eleverna att kunna utforska olika aspekter av spelande och även fundera över hur man kan diskutera spelande på ett konstruktivt sätt med föräldrar.

Han bara spelar är en berättelse som riktar sig till åldersgruppen högstadieelever och äldre. Berättelsen handlar om tonåringen Eppu som spelar datorspell flera timmar om dagen. I videon funderar Eppu på vad som är bra och dåligt med att spela, vad hans föräldrar tycker och sin egen framtid som spelare. I berättelsen behandlas spelande som hobby, måttligt och överdrivet spelande, samt hur föräldrar förhäller sig til spelande.

Han bara spelar – Utbildarens guide

Ladda ner fil