Medialukutaito julkishallinnossa

Koulutuksessa opit medialukutaidon perusteet ja pääset pohtimaan teemaan liittyviä kysymyksiä. Tutustut ajankohtaisiin ilmiöihin ja saat vinkkejä, joita voit hyödyntää omassa työssäsi. Koulutus on suunnattu kaikille julkishallinnossa työskenteleville.

Erilaiset mediat ovat vahvasti läsnä arjessamme. Tästä syystä medialukutaito on keskeinen kansalaistaito, jonka merkitys korostuu yhä enemmän myös työelämässä.

Tässä avoimessa verkkokoulutuksessa opit medialukutaidon perusteet ja pääset pohtimaan teemaan liittyviä kysymyksiä. Tutustut ajankohtaisiin ilmiöihin ja saat vinkkejä, joita voit hyödyntää omassa työssäsi. Koulutus on suunnattu kaikille julkishallinnossa työskenteleville.

Koulutuksen tavoitteena on, että opit:

• Ymmärtämään median roolia yhteiskunnassa ja ihmisten omassa elämässä
  • Tulkitsemaan, arvioimaan ja analysoimaan median sisältöjä
  • Ymmärtämään median mahdollisuuksia itseilmaisuun ja vuorovaikutuksen rakentamiseen

Koulutus koostuu kuudesta osa-alueesta:

• Elämä täynnä mediaa
  • Miten digitaalinen media toimii?
  • Tiedon luotettavuus
  • Tietoa voi arvioida monin eri tavoin
  • Mediassa tapahtuva vuorovaikutus
  • Medialukutaitoinen osaa käyttää sosiaalista mediaa monipuolisesti työssään

Koulutuksen suoritettuasi sinun on mahdollista tilata todistus.

Koulutuksen ovat tuottaneet yhteistyössä eOppivan kanssa Kansallisen audiovisuaalisen instituutin asiantuntijat:

• Lauri Palsa, erityisasiantuntija
  • Sammeli Saari, korkeakouluharjoittelija