24 results - showing 1 - 24
Mielen kuvittajat
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated January 24, 2019 2553   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Arki
  • Internet
  • Journalismi
  • Kaupallisuus
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Kuvanlukutaito
  • Kuvitus
  • Lähiympäristö
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Mediavälineet
  • Sosiaalinen media
  • Taide
  • Uutiset
  • Vaikuttaminen
  • Valokuva
  • Visuaalisuus
  • Ympäristö
Lataa aineisto
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan. Kuvallisen viestinnän avulla voidaan esittää valtava määrä tietoa selkeästi ja helposti ymmärrettävässä muodossa. Toisaalta kuvien avulla voidaan pureutua yksityiskohtiin äärimmäisen tarkasti, mikä ei muuten olisi mahdollista. Kuvien avulla voimme tarkastella sellaisia silmänräpäyksessä tapahtuvia hetkiä, jotka muuten menisivät ymmärryksemme ohi. Kuvien...
älylelu
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated January 24, 2019 543   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Oma tuottaminen ja käyttötaidot
Avainsanat
  • Älylelut
  • Asioiden internet
  • Elektroninen askartelu
  • Ubiikki tietoteknologia
Lataa aineisto
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena on tuottaa lapsille alustava ymmärrys siitä, että tietokoneita voi olla minkä tahansa arkisen esineen sisällä ja että nämä laitteet -mukaan lukien lelut- voivat olla myös kytkettyinä internettiin. Varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden tavoitteiden mukaisesti tehtävän kautta lapsi alkaa hahmottaa, että teknologia on aina...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated April 20, 2018 3423   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Elokuva
  • Koodaaminen
  • Medialukutaidot
  • Mediataidot
  • Mediateksti
  • Mediavälineet
  • Monilukutaito
  • Pelit
  • Tunteet
Lataa aineisto
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien työyhteisöjä mediakasvatuksessa, lasten mediakulttuurin soveltamisessa ja osallisuuden vahvistamisessa osana varhaiskasvatuksen arkea. Opas sisältää runsaasti käytännöllisiä vinkkejä ja varhaiskasvatussuunnitelman perusteita huomioivia mediakasvatusharjoituksia lasten tunne- ja vuorovaikutustaitojen tukemiseen. Pedagogisten harjoitusten ja toimintaideoiden lisäksi opas sisältää mediakasvatustoiminnan suunnitteluun ideoita ja...
Saamen kielet ja kulttuurit tutuksi mediakasvatuksen menetelmin
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated January 29, 2018 2741   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Oma tuottaminen ja käyttötaidot
Avainsanat
  • Kieli
  • Pelit
  • Saame
  • Kielikasvatus
  • Kulttuurikasvatus
Lataa aineisto
Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan tuottama pedagoginen aineisto Saamen kielen ja kulttuurin tukemiseksi mediakasvatuksellisin menetelmin. Materiaalin ovat suunnitelleet, testanneet ja tuottaneet saamelaisen lastentarhanopettajakoulutuksen opiskelijat. Kyseessä on opetus- ja kulttuuriministeriön tukema saamen kielen, kulttuurin ja perinteisen tiedon huomioiva lisäkoulutus, jossa ovat mukana koltan-, inarin- ja pohjoissaamen kielet...
Kamerakynätyöskentelyä (Kuva: Ismo Kiesiläinen)
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated January 15, 2018 3131   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Elokuva
  • Itseilmaisu
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Kuvanlukutaito
  • Lähiympäristö
  • Lyhytelokuva
  • Medialukutaidot
  • Mediavälineet
  • Monilukutaito
  • Video
  • Kamerakynä
Lataa aineisto
Videokuvaaminen koulussa on hauskaa mutta joskus aikaa vievää ja monimutkaista. Kamerakynän pedagogiikassa kameraa käytetään helpommin – kuin kynää. Elokuvaprojektien sijaan tehdään pieniä kuvaustehtäviä, joilla suunnataan oppilaan ajattelua, toimintaa ja vuorovaikutusta. Videoita ei tarvitse editoida eikä välttämättä edes siirtää, vaan ne voidaan katsoa suoraan mobiililaitteen ruudulta pienissä ryhmissä. Nopea tehtävä...
Luotettavan tiedon metsästäjät
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated March 13, 2018 8808   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Internet
  • Journalismi
  • Kaupallisuus
  • Keskustelu
  • Kuvanlukutaito
  • Lukutaito
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Mediateksti
  • Mediavälineet
  • Monilukutaito
  • Osallistuminen
  • Politiikka
  • Radio
  • Sanomalehti
  • Sosiaalinen media
Lataa aineisto
Mediakasvatusmateriaali tieteestä ja tiedosta Mistä kaikkialta sinä saat tietoa? Millä eri tavoin voit kertoa asioista muille ja jakaa tietoa? Oletko törmännyt valeuutisiin? Miten arvioit tiedon luotettavuutta? Millainen merkitys tieteellä on yhteiskunnassa ja osana arkeamme? Kuulemme, näemme ja pääsemme lukemaan maailmasta ja sen tapahtumista erilaisten medioiden avulla. Medialaitteiden, sovellusten...
Media varhaiskasvatuksessa - Tukea tunne- ja vuorovaikutustaitojen vahvistamiseen
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated May 22, 2017 4382   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Arki
  • Asenteet ja arvot
  • Empatia
  • Medialukutaidot
  • Mediataidot
  • Tunteet
  • Vuorovaikutustaidot
Lataa aineisto
Mannerheimin Lastensuojeluliiton tuottama opas tukee kasvattajia suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan lapsilähtöistä mediakasvatusta päiväkodeissa ja varhaiskasvatuksen työyhteisöissä. Julkaisu avaa varhaiskasvatussuunnitelmien perusteita sekä tarjoaa toiminnallisia mediakasvatusharjoituksia pienten lasten tunne- ja vuorovaikutustaitojen tukemiseen.
Mediataide kasvattaa! Osa 5: Miltä tuntuu?
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated May 10, 2017 2958   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Elokuva
  • Empatia
  • Itseilmaisu
  • Keskustelu
  • Mediataide
  • Taide
  • Tunteet
  • Vuorovaikutustaidot
Lataa aineisto
Mediataide kasvattaa! -sarjan viides osa Miltä tuntuu? tarjoaa avaimia mediataiteen hyödyntämiseksi osana tunnekasvatustyötä. Opas sisältää kuusi mediateosta ja teoksiin liittyvät tehtäväkokonaisuudet. Miltä tuntuu? -opetuspaketti on tarkoitettu erityisesti varhaiskasvattajien ja alkuopetuksen opettajien käyttöön, mutta sisällöt soveltuvat kuitenkin käytettäväksi hyvin eri ikäisten lasten...
Kuvituskuvia mediakasvatuksen tueksi. Kuvat on tehnyt Janne Kukkonen.
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated November 23, 2017 8060   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Arki
  • Globaalikasvatus
  • Internet
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Kuvanlukutaito
  • Kuvitus
  • Medialukutaidot
  • Mediataide
  • Mediavälineet
  • Pelaaminen
  • Sarjakuva
  • Taide
  • Valokuva
  • Visuaalisuus
Lataa aineisto
Kansallinen audiovisuaalinen instituutti on tilannut kymmeniä kuvituskuvia mediankäytöstä mediakasvattajien työn tueksi. Kuvia saa käyttää vapaasti (myös kaupalliseen toimintaan), liittämällä kuvien yhteyteen maininnan Kuva: Mediataitokoulu.fi tai Piirroskuvat: Mediataitokoulu.fi. Kuvia voi käyttää esimerkiksi julisteissa, esityksissä, verkkosivujen artikkelien kuvituksena ja sosiaalisessa mediassa. Lataa kuvat (32 Mb ZIP...
Aikamatkaajat
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated January 30, 2017 15275   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Internet
  • Itseilmaisu
  • Journalismi
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Kuvanlukutaito
  • Lähiympäristö
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Mediakulttuurin muutos
  • Medialukutaidot
  • Mediataidot
  • Mediateksti
  • Mediavälineet
  • Monilukutaito
  • Näyttely
  • Osallistuminen
  • Taide
  • Taidenäyttely
Lataa aineisto
Muistatko miltä lapsuutesi maisemat näyttivät? Miltä samat paikat näyttävät nyt? Mitä kaikkea on ajan saatossa muuttunut ja millaisen ympäristön jätämme tuleville sukupolville? Mediataitoviikon Suomi 100 -materiaalissa tarkastellaan paikan ja ajan muutosta. Ihmisten elinympäristö muuttuu jatkuvasti, ja media tarjoaa erilaisia mahdollisuuksia tämän kehityskulun ymmärtämiseen. Aikamatkaajat-materiaali liikkuu menneisyyden,...
Pullopostia mediameressä
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated June 06, 2018 17434   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Arki
  • Asenteet ja arvot
  • Available in English
  • Empatia
  • Globaalikasvatus
  • Ihmisoikeudet
  • Keskustelu
  • Kiusaaminen
  • Mediavälineet
  • Osallistuminen
  • Tillgänglig på svenska
  • Tunteet
  • Vuorovaikutustaidot
  • Vihapuhe
Lataa aineisto
Miten media ja empatia liittyvät toisiinsa? Lisääkö media yksinäisyyttä vai yhteisöllisyyttä? Voiko median avulla lisätä ihmisten välistä ymmärrystä? Pullopostia mediameressä -materiaali tarjoaa työkaluja empatiataitojen ja sananvapauden edistämiseen mediakasvatuksen keinoin. Erilaiset mediavälineet ja -sisällöt tarjoavat mahdollisuuksia itseilmaisuun, toisten ihmisten kohtaamiseen ja oman identiteetin rakentamiseen. Mediakasvatuksen avulla voidaan kehittää vuorovaikutuksessa ja...
Ruohonjuurisarjakuvalla monilukutaitoa
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated September 07, 2016 4737   0   1   0   1  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Globaalikasvatus
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Kuvanlukutaito
  • Lukutaito
  • Monilukutaito
  • Sarjakuva
  • Tarinankerronta
  • Vuorovaikutustaidot
Ruohonjuurisarjakuva on tarina, joka kerrotaan visuaalisesti yleensä neljän ruudun avulla. Ruohonjuurisarjakuvan alkuperäinen tarkoitus on ollut tiedonvälittäminen esimerkiksi yhteisöissä, joissa monilla ei ole lukutaitoa. Siksi sarjakuvaa on hyödynnetty muun muassa kehitysyhteistyössä. Ruohonjuurisarjakuvan on kehittänyt Leif Packalén 1990-luvulla. Lukukeskus kokosi vuonna 2015 Nenäpäivän kunniaksi tietopaketin 10...
Sävyisästi yhdessä
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated October 25, 2017 3331   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Mediataidot
  • Tunteet
Lataa aineisto
Sävyisästi yhdessä -materiaali on tuotettu avuksi ja inspiraatioksi erityisesti pienten lasten mediakasvatukseen, mutta sen ideoita voi hyvin soveltaa myös isompien lasten kanssa. Materiaali sisältää viisi tehtäväkorttia vuorovaikutuksen ja mediailmaisun monien muotojen toiminnalliseen tutkimiseen yhdessä. Korteista voi poimia ideoita jokaiselle Mediataitoviikon päivälle sekä toteutettavaksi lapsiryhmässä myös myöhemmin. Toimintaideoiden toteuttaminen ei edellytä...
mediakartantuntija_kuva.JPG
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated September 02, 2016 3413   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Available in English
  • Tillgänglig på svenska
  • Tunteet
  • Vuorovaikutustaidot
Lataa aineisto
Tunteilla on iso rooli mediakulttuurissa. Nauramme, liikutumme, pitkästymme ja suutumme erilaisten mediasisältöjen, -välineiden ja tilanteiden parissa. Vaikka jotkin median viestit on tarkoitettu herättämään tiettyjä tunteita, mediasisällöt ovat aina monitulkintaisia. Medialukutaitoinen tunnistaa tunteisiin vetoavia vaikutuskeinoja ja tiedostaa niiden merkityksen myös omassa toiminnassaan. Mediakartan tuntijat -materiaali sisältää...
blogiesittely.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated December 07, 2015 3166   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Arki
  • Blogi
  • Mediataidot
  • Mediavälineet
Lataa aineisto
Tule puuhailemaan verkkomaailman pariin! Kiinnostavatko blogit, digitaaliset pelit ja nettivideot? Sähköinen media on osa jokapäiväistä arkeamme. Suomen 4H- kerhon Me mediassa -tehtävissä tutkaillaan mediaa eri näkökulmista ja mietitään, millaista on meidän oma media-arkemme. Teemaan liittyy myös Me mediassa -kerhonohjaajan opas. Esimerkkejä tehtäväpankista: ...
kannykkakuva.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated December 07, 2015 2474   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Oma tuottaminen ja käyttötaidot
Avainsanat
  • Itseilmaisu
  • Kuvanlukutaito
  • Mediataidot
  • Mediavälineet
Lataa aineisto
Viritä anturisi ja sähköisty! Lähde tutustumismatkalle mediamaailmaan! Suomen 4H -liiton TOP-tehtäväpankin media-aiheisissa tehtävissä kehität omia mediataitojasi ja tutkit mediaa, pelejä ja nettiä uusista näkökulmista. Välineenä toimii vaikkapa oma kännykkä. Matka mediamaailmaan on täynnä hauskaa puuhaa ja luovuutta. Esimerkkejä tehtäväpankista: Oma...
Miten tutkin.png
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated December 04, 2015 2225   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Oma tuottaminen ja käyttötaidot
Avainsanat
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Mediataidot
  • Taide
Lataa aineisto
Av-arkin tuottama Miten tutkin? – opetuspaketti koostuu kirjallisesta opetus- ja taustamateriaalista sekä Mediataide kasvattaa! -palvelussa katsottavista videoista. Opas antaa avaimia mediataiteen valjastamiseksi osaksi kokonaisvaltaista oppimisprosessia ja keinoksi tutkia ympäröivää maailmaa sekä sen ilmiöitä. Opas sisältää viisi mediateosta ja teoksiin liittyviä tehtäviä, jotka kannustavat tutkimiseen taiteen keinoin....
kirjastot.fi.png
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated November 24, 2015 2436   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Elokuva
  • Kuvanlukutaito
  • Medialukutaidot
  • Median välittämät mies- ja naiskuvat
  • Mediataidot
  • Sarjakuva
  • Kirjallisuus
Lataa aineisto
Kirjastot.fi:n Mediatuokio –sivuille on koottu kymmeniä media-aiheisia tehtäviä. Tehtävävinkkejä voi selata ikäryhmien (3-6 tai 7-12-vuotiaat) mukaan tai valita kiinnostava aihealue seuraavista: aikakauslehdet, elokuvat, internet ja tietokoneet, mobiili, musiikki, pelit, valokuva tai äänet. Kokeile vaikkapa näitä: Akun ilmeet ...
rolle-passi2-435x306.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated June 16, 2016 3447   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Itseilmaisu
  • Journalismi
  • Kuvakerronta
  • Medialukutaidot
  • Sarjakuva
  • Uutiset
Lataa aineisto
Sanomalehtien Liiton alakoululaisille suunnatuissa verkkolukupasseissa on hauskoja sanomalehtiin liittyviä tehtäviä. Passeja voi hyödyntää sekä koulujen että toimitusten mediakasvatustyössä.  Puppe -passi 1.-2. –luokkalaisille Turre -passi 3.-4. –luokkalaisille Rolle -passi 5.-6.–luokkalaisille
MIKÄ-ON-TOTTA.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated September 30, 2015 2242   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Ääni
  • Asenteet ja arvot
  • Draama
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Mediataidot
  • Taide
  • Tarinankerronta
  • Tehokeinot
  • Tunteet
  • Visuaalisuus
  • Kollaasi
  • Dubbaus
  • Tasa-arvo
Lataa aineisto
AV-arkin tuottama Mikä on totta? -opetuspaketti koostuu kirjallisesta opetusmateriaalista sekä kotimaisten mediataiteilijoiden videoteoksista. Julkaisun artikkelit taustoittavat aihetta opettajille, kasvattajille ja vanhemmille. Tehtävät ja esimerkkiteokset kannustavat pohtimaan ja kyseenalaistamaan audiovisuaalista kerrontaa sekä luomaan omia tarinoita yhdessä lasten kanssa. Lapset näkevät paljon mainoksia – halusivat aikuiset sitä tai...
lehtiretket.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated September 29, 2015 2064   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Mainonta
  • Mediataidot
  • Sarjakuva
  • Ympäristö
  • Tunteet
  • Kieli
  • Itseilmaisu
  • Median välittämät mies- ja naiskuvat
  • Kuvakerronta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Vuorovaikutustaidot
  • Medialukutaidot
Lataa aineisto
Aikakausmedian Omppu -oravan ja Jätski- jäniksen Lehtiretket on varhaiskasvattajille suunnattu materiaali, joka johdattaa päiväkoti-ikäiset lapset kymmenelle erilaiselle lehtiretkelle. Lehtiretket ovat lyhyitä teemoitettuja mediakasvatustuokioita varhaiskasvatukseen. Jokainen lehtiretki sisältää lapsen ja aikuisen välistä keskustelua, konkreettisen aikakausilehtitehtävän sekä leikki-idean aiheen jatkokäsittelyä varten.
meidanjutustatuttu.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated May 17, 2016 9962   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • BYOD
  • Lähiympäristö
  • Mediataidot
  • Osallistuminen
  • Tillgänglig på svenska
  • Visuaalisuus
Lataa aineisto
Älypuhelimet ja muut videointiin sopivat laitteet ovat arkipäivää pienten lasten kodeissa ja koululaisten omassa käytössä. Videointi voi kannustaa lapsia tutkimaan ja tallentamaan itse kiinnostavia asioita elämästään ja lähiympäristöstään. Omilla videoilla on kiva esitellä tuttuja juttuja toisille lapsille ja miksei myös aikuisille. Meidän jutusta tuttu -toimintamallissa tutustutaan...
Abstraktien asioiden valokuvaaminen
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated October 12, 2015 2389   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Itseilmaisu
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Taide
  • Visuaalisuus
Tehtävän tavoitteena on kehittää visuaalista lukutaitoa sekä valokuvaamisen käyttötaitoja oman tekemisen ja hahmottamisen kautta. Tehtävän vaikeustasoa ja haastavuutta voidaan säädellä ikä- tai kokemustasosta riippuen kuvausaiheiden valinnan mukaan. Abstrakteja kuvausaiheita miettiessä osallistuja pääsee pohtimaan syvällisemmin kuvauskohteita ja aiheeseen liittyvää symboliikkaa. Toiminta Anna osallistujille jokin...
Mediatervehdys-workshop
 
0.0 (0)
Tehtävä G Guest Updated October 12, 2015 1816   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Oma tuottaminen ja käyttötaidot
Avainsanat
  • BYOD
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Vuorovaikutustaidot
Mediaa voi hyödyntää monin eri tavoin vuorovaikutuksessa. Tehtävässä osallistujat pääsevät tekemään mediatervehdyksen tutulleen. Workshop on ajankohtainen juhlapyhien lähestyessä. Ajatuksena on tehdä perinteinen tervehdys, esimerkiksi juhlapäivän toivotus tai muu tervehdys erilaisin mediavälinein. Tehtävässä hyödynnetään osallistujien tuomia omia mediavälineitä. Lapset voivat vanhempiensa kanssa tehdä mediatervehdyksen valokuvin, videoin...
24 results - showing 1 - 24