Filters
Hakutuloksia 6 - näytetään 1 - 6  
 
 
MIKÄ-ON-TOTTA.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Syyskuun 30, 2015   2044   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Ääni
  • Asenteet ja arvot
  • Draama
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Mediataidot
  • Taide
  • Tarinankerronta
  • Tehokeinot
  • Tunteet
  • Visuaalisuus
  • Kollaasi
  • Dubbaus
  • Tasa-arvo
Lataa aineisto
AV-arkin tuottama Mikä on totta? -opetuspaketti koostuu kirjallisesta opetusmateriaalista sekä kotimaisten mediataiteilijoiden videoteoksista. Julkaisun artikkelit taustoittavat aihetta opettajille, kasvattajille ja vanhemmille. Tehtävät ja esimerkkiteokset kannustavat pohtimaan ja kyseenalaistamaan audiovisuaalista kerrontaa sekä luomaan omia tarinoita yhdessä lasten kanssa. Lapset näkevät paljon mainoksia – halusivat aikuiset sitä tai...
kuka_kertoo.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Syyskuun 30, 2015   1793   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Oma tuottaminen ja käyttötaidot
Avainsanat
  • Dokumentti
  • Draama
  • Elokuva
  • Itseilmaisu
  • Keskustelu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Taide
  • Tunteet
Lataa aineisto
AV-arkin tuottama Kuka kertoo? -opetuspaketti keskittyy mediataiteeseen ja audiovisuaaliseen tarinankerrontaan kirjallisen opetusmateriaalin, esimerkkiteosten ja tehtävien kautta. Opetusmateriaali soveltuu käytettäväksi eri ikäisten oppilaiden kanssa ja on jaettu kolmeen osaan: klassiseen tarinankerrontaan, dokumentaariseen elokuvaan ja kokeelliseen elokuvaan. Opetuspaketin kaikki osiot sisältävät teosesimerkkejä ja harjoituksia, jotka tukevat oman mediatuotannon...
MITÄ-KUULUU.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Syyskuun 30, 2015   1597   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Ääni
  • Draama
  • Elokuva
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Mediataidot
  • Osallistuminen
  • Taide
  • Tarinankerronta
  • Tunteet
  • Visuaalisuus
Lataa aineisto
AV-arkin tuottama Mitä kuuluu? -opetuspaketti koostuu kirjallisesta opetusmateriaalista ja kotimaisten mediataiteilijoiden teosesimerkeistä. Opetuspaketin avulla tarkastellaan erityisesti äänen merkitystä osana audiovisuaalista kerrontaa. Lähtökohtana on, että audiovisuaalinen kerronta herättää tunteita, vaikuttaa niihin ja auttaa käsittelemään niitä. Opetuspaketti soveltuu käytettäväksi eri ikäisten oppilaiden kanssa ja on jaettu kolmeen osaan....
Podcasting
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Syyskuun 01, 2015   1812   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Ääni
  • Draama
  • Keskustelu
  • Monilukutaito
  • Radio
  • Tarinankerronta
  • Uutiset
Visuaalisessa kulttuurissa äänen merkitys voi jäädä helposti taka-alalle. Tehtävässä tutustutaan erilaisiin auditiivisiin viestinnän muotoihin podcastin avulla. Tarkoituksena on kiinnittää huomiota erilaisiin viestinnän tapoihin toteuttamalla radiolähetys, jossa voivat yhdistyä niin uutiset, keskustelut kuin tarinatkin. Valitse tai sopikaa yhdessä osallistujien kanssa jokin laaja käsiteltävä teema. Osallistujat jaetaan pienempiin ryhmiin, jotka valitsevat...
Improuutiset
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Syyskuun 01, 2015   1540   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Draama
  • Improvisaatio
  • Itseilmaisu
  • Uutiset
Jaa isompi ryhmä pienempiin ryhmiin. Jokainen ryhmä etsii verkosta tai printtilehdestä lyhyitä uutisia, joissa ei ole sitaatteja eli lainauksia haastateltavilta. Uutiset leikataan talteen tai tulostetaan. Ryhmissä valitaan uutistenlukija ja esiintyjät. Valitut tekstit annetaan uutistenlukijalle. Improvisaatio toteutetaan niin, että uutistenlukija lukee saamansa uutisen ja muut ryhmäläiset improvisoivat uutisessa esiintyvät tapahtumat....
Uutisten dramatisointi
 
0.0 (0)
Tehtävä Guest   Elokuun 30, 2015   2363   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Draama
  • Itseilmaisu
  • Mediataidot
  • Uutiset
  • Video
Tehtävän tavoitteena on kehittää uutis- ja mediatekstien tulkintataitoja sekä avata uutisiin liittyviä konventioita eläytymismenetelmän avulla. Toiminta Ryhmät valitsevat verkosta tai sanomalehdestä uutisen, jonka he dramatisoivat live-esitykseksi tai videoesitykseksi. Ryhmät analysoivat uutisen, mistä se kertoo (esim. tapahtuma), mitä osapuolia uutinen koskee tai ketä...
Hakutuloksia 6 - näytetään 1 - 6  
 
 

Hae tehtäviä omalla hakusanalla

Hakutulokset päivittyvät alle kirjoittaessasi.
Paina Enter avataksesi ne uudelle sivulle.

Uudet tehtävät

Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien työyhteisöjä mediakasvatuksessa, lasten mediakulttuurin soveltamisessa ja osallisuuden vahvistamisessa osana varhaiskasvatuksen arkea. Opas sisältää runsaasti käytännöllisiä...
Saamen kielet ja kulttuurit tutuksi mediakasvatuksen menetelmin
Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan tuottama pedagoginen aineisto Saamen kielen ja kulttuurin tukemiseksi mediakasvatuksellisin menetelmin. Materiaalin ovat suunnitelleet, testanneet ja tuottaneet...
Kamerakynätyöskentelyä (Kuva: Ismo Kiesiläinen)
Videokuvaaminen koulussa on hauskaa mutta joskus aikaa vievää ja monimutkaista. Kamerakynän pedagogiikassa kameraa käytetään helpommin – kuin kynää. Elokuvaprojektien sijaan tehdään pieniä kuvaustehtäviä, joilla...
Luotettavan tiedon metsästäjät
Mediakasvatusmateriaali tieteestä ja tiedosta Mistä kaikkialta sinä saat tietoa? Millä eri tavoin voit kertoa asioista muille ja jakaa tietoa? Oletko törmännyt valeuutisiin? Miten arvioit...

Kirjautuminen

Arvioituja tehtäviä

Digijalanjälki
 
3.2
xxlexa01
"hyvä video"
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
4.7
Guest
"Hienosti tehty video! Ajatus lähti kyllä laukkaamaan sen suhteen, että älypuhlimen räpläys ei aina ole pahasta, vaikka usein sen käyttäminen tuomitaankin. Ei niin paha ettei jotain hyvääkin.:)"
Poliittisen valokuvan festivaali 2017 - Ruoka
 
3.0
ES
"Liikaa ruokaa heitetään roskiin. Pitäisi ottaa aina ruokaa sen verran mitä jaksaa syyä. Pitäisi ajatella muitakin ja itseään kuinka hyvät oltavat meillä on. Meillä on ruokaa ja kaikkea."
Friidu - tyttöjen ja naisten ihmisoikeudet
 
3.7
Ansku
"Tosi hyvä paketti. Mediaosuus oli jäänyt sanomalehti ja aikakauslehti -mediapainotteiseksi. Sen voisi päivittää someaikaan."
Minä tiedon antajana ja lähteenä
 
3.7
pirkko perkkala
"kylhän tää tehtävänsä tteki mutta voisi olla hitusen kiinnotavampi"
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
4.7
Guest
"Hypnoottinen video ja tosi oivaltava. Mikä musiikki soi taustalla?"
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
2.5
Guest
"Ei oikein toiminut telkkarissa, vaatii liikaa keskittymistä."
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
5.0
Opetustuubi
"Erinomainen video, jossa päästään hienosti käsiksi ennakko-olettamuksiin, joita teemme sen perusteella, miltä asiat näyttävät ulospäin."