Integrating the Digital Literacies into an After-School Program: A Structural Analysis of Teachers' Lessons

The article proposes the integration of new digital literacy practices found throughout 21st-century U.S. society into the pre-existing traditional literacy diagnostic systems used by schools to evaluate students and curricula. Comments are given criticizing educational diagnosticians which fail to distinguish new literacies from older, conventional practices. The authors assert that digital literacy need not replace traditional instruction but should at least be included in standard curricula.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....
älylelu
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien...