Is Ignorance Bliss? Assessing Singaporean Media Literacy Awareness in the Era of Globalization

Singaporean college students (N=262) were surveyed about their awareness of visual media literacy. One hypothesis and two research questions are posed comparing awareness of media literacy components for two educational conditions—students enrolled in mass media production programs vs. those enrolled in other programs. Potential effects of cultivation and censorship on media literacy awareness also are explored. Findings include that media education corresponds to an increased awareness of media literacy; the effect was more pronounced for production-oriented rather than consumption-oriented components. Media students reported lower awareness of the ability to distinguish fact from fiction than non-media students, suggesting a cultivation effect. Conclusions address media literacy theory.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....
älylelu
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien...