The More We Know, the More We See: The Role of Visuality in Media Literacy

The role of visual perception in media literacy is paramount in understanding the shift from a linear perceptual process (literacy) to a holistic perceptual process (visuality) by which almost all information is now transmitted through the visual forms of mass media: television, film, and the Internet The media-literate individual must be educated in the processes of visual perception and how the media use the visual channels to transmit, and often distort, information. The media-literate person understands the meaning of the primary axiom of visual communication-The more we know the more we see-as well as the next most important axiom: What is not seen is as important as what is seen.

Media Literacy Research Index

The purpose of this index is to bring together and promote international media literacy and media education research. The index is updated regularly, and you can also inform us about missing research via e-mail. Information presented here is all openly available in the Internet. Accessing full articles may require permission from the publisher.

Please, report to us if there is a malfunctioning link or if the information presented in the index is incorrect.

Medialukutaidon ja mediakasvatuksen viitetietokanta

Viitetietokannan tarkoituksena on tehdä näkyväksi medialukutaitoa ja mediakasvatusta käsittelevää tutkimusta. Tietokantaan on koottu yhteen kansainvälistä aiheita käsittelevää tutkimusta. Tietokantaa päivitetään säännöllisesti. Voit myös täydentää tietokantaa toimittamalla puuttuvan tutkimuksen tiedot sähköpostitse. Tietokannassa esitetyt tiedot ovat vapaasti saatavilla Internetissä. Kokonaisten artikkelien lukeminen saattaa edellyttää lupaa kustantajalta.

Ilmoitathan sähköpostitse, mikäli jokin linkki ei toimi tai esitetty tieto on väärin.