The Selection of Communication Media as an Executive Skill

Effective manager communication has traditionally been associated with activities such as using the right words to describe something or careful reading and listening. Lengel and Daft argue that choosing the right medium to send or receive a message is also critical in successful communication. The concept of "richness" is used to link media characteristics to message characteristics. Communication patterns show that a rich medium like face-to-face should be matched with nonroutine,difficult-to-understand messages. A lean medium such as the written memo is best used for routine messages. Failure to make these matches leads to communication misunderstanding. Research findings show a relationship between sensitivity to media richness and executive job performance. Six rules are offered to help executives sharpen their media selection skills, as well as a model that can be used in guiding media selection for day- to-day communication.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....
älylelu
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien...