Reviving Lolita? A Media Literacy Examination of Sexual Portrayals of Girls in Fashion Advertising

Lolita: A name that conjures up images of preadolescent allure and perversion. The Lolita look has become a mainstay not only of movies, books, and magazines but also of advertising, particularly fashion advertising. In this brief study, Galician's model for media literacy is applied to four illustrative fashion advertisements. The sexualization of preadolescent and adolescent girls has implications for their psychological and physical well-being.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....
älylelu
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien...