The analysis of female stereotypes in A virtual playroom "faces of women".

"Faces of Women" is an educational and playful proposal created for provide resources in the Network for the analysis of female stereotypes in advertising. This article cites various considerations on gender stereotypes and shows the operation of the virtual playroom, which enables users to uncover and do a critical reading of various advertisements. It is a commitment to media literacy for the study of advertising in the media which often present a superficial and patchy image of women compared with men.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

uuden_vuosikymmenen_uutiset_2
Miten 20-luku alkoi sata vuotta sitten? Tutustu suomalaiseen elämään...
kirjapainopalikka2_1300x919_150res-768x1086
KIRJAPAINOPALIKKA YHDISTÄÄ PAINETUN SANAN HISTORIAN JA KUVATAITEEN ...
kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....