The pedagogy of critical enjoyment: Teaching and reaching the hearts and minds of adolescent learners through media literacy education.

While there is consensus regarding the definition of media literacy, classroom-based studies of media literacy education in action are few and research that investigates how teachers implement media literacy in practice are needed, including information about why it is taught, what is taught, and how it is taught. Through a purposefully selected case of media literacy at the middle level, this study analyzes three veteran teachers’ media literacy practice identifying critical enjoyment as a pioneering approach to media literacy education that moves beyond the purposes of protection, preparation, and appreciation.

Media Literacy Research Index

The purpose of this index is to bring together and promote international media literacy and media education research. The index is updated regularly, and you can also inform us about missing research via e-mail. Information presented here is all openly available in the Internet. Accessing full articles may require permission from the publisher.

Please, report to us if there is a malfunctioning link or if the information presented in the index is incorrect.

Medialukutaidon ja mediakasvatuksen viitetietokanta

Viitetietokannan tarkoituksena on tehdä näkyväksi medialukutaitoa ja mediakasvatusta käsittelevää tutkimusta. Tietokantaan on koottu yhteen kansainvälistä aiheita käsittelevää tutkimusta. Tietokantaa päivitetään säännöllisesti. Voit myös täydentää tietokantaa toimittamalla puuttuvan tutkimuksen tiedot sähköpostitse. Tietokannassa esitetyt tiedot ovat vapaasti saatavilla Internetissä. Kokonaisten artikkelien lukeminen saattaa edellyttää lupaa kustantajalta.

Ilmoitathan sähköpostitse, mikäli jokin linkki ei toimi tai esitetty tieto on väärin.