Exploring message meaning: A qualitative media literacy study of college freshmen.

Critical media literacy demands understanding of the deeper meanings of media messages. Using a grounded theory approach, this study analyzed responses by first-year college students not currently enrolled in formal media literacy education to three types of video messages: an advertisement, a public relations message, and a news report. Students did not exhibit nuanced understandings of message purpose or sender in any of the three types of messages, and had particular difficulty distinguishing public relations and news messages. These results suggest a media literacy curriculum addressing distinctions between media formats, with emphasis on analysis of message intent and point of view, is needed.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....
älylelu
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien...