“Media violence is made to attract and entertain people”: Responses to Media Literacy Lessons on the Effects of and Institutional Motives behind Media Violence

"This study investigated the following research question: How do sixth-graders respond to a media literacy lesson that was designed to,
among other goals, introduce the concept of the presence of commercial interest in media production, particularly regarding the
prevalence of media violence? Forty-seven responses were analyzed thematically using constant comparison. Students’ responses
illustrate their critical thinking and understanding about producers’ intent in including violence in media, although recognizing the
commercial interest behind media violence still seems to be a challenge. Findings also suggest the task of striking a balance between
instilling critical thinking skills and acknowledging children’s personal media experiences."

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....
älylelu
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien...