Multimodality, “Reading”, and “Writing” for the 21st Century

As words fly onto the computer screen, revolve, and dissolve, image, sound, and movement enter school classrooms in ‘‘new’’ and significant ways, ways that reconfigure the relationship of image and word. In this paper I discuss these ‘‘new’’ modal configurations and explore how they impact on students’ text production and reading in English schools. I look at the changing role of writing on screen, in particular how the visual character of writing and the increasingly dominant role of image unsettle and decentre the predominance of word. Through illustrative examples of ICT applications and students’ interaction with these in school English and science (and games in a home context), I explore how they seem to promote image over writing. More generally, I discuss what all of this means for literacy and how readers of school age interpret multimodal texts.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....
älylelu
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien...