Click on Me! An Example of How a Toddler Used Technology in Play

This article explores the ways a young child’s play revealed his understanding of technology in contextual and decontextualized ways. The child, James, spent a year (age 21/2 to 31/2) learning how to share CD-ROM storybooks with his mother, who was also the researcher. James’s experience with the hypertext of CD-ROM storybooks is described and the relationship between technology, play, and literacy is explored. James’s experience with CD-ROM storybooks resulted in play behaviors in which he revealed his understandings of the technological concepts related to this new medium of storybook. Consequently, this article brings to the forefront questions concerning a re-conceptualization of literacy in view of new technologies and what internalization of technological concepts will mean to the next generation of emergent literacy learners.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....
älylelu
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien...