Mathematical Learning Opportunities in Kindergarten through the Use of Digital Tools: Affordances and Constraints

This study aims at scrutinising the mathematical learning opportunities of children engaging with digital tools and the emerging affordances and constraints faced in such settings. By adopting a sociocultural perspective on learning and development, the multimodal analysis of the adult-child interaction shows that the children are participants in processes of appropriating the mathematical concepts of sorting and counting. Affordances are taken advantage of by the adults and constraints causing didactical dissonance are overcome and transformed into didactical harmony.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....
älylelu
Toiminnan tavoitteet Älylelun rakentamisen tavoitteena...
Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien...